Yavru ve Yetişkin Kedilerin Aşı Takvimi

Aşı olmak için veteriner kliniğine gelmiş bir kedi.

İnsanlar gibi kedilerinde aşı vurulma ihtiyaçları vardır.Kedilerde hangi aşıların ne zaman vurulacağını gösteren takvime “Kedi Aşı Takvimi” veya “Kedi Aşı Karnesi” denilmektedir.Kedilere mikrop ve bakterilerden korunmak için çeşitli aşılar vurulmaktadır.Bakteri ve mikroplar kedilerimizde ölümcül hastalıklara yol açabilir.Onun için mutlaka aşı takvimini takip etmenizi öneriyoruz.

Kedi aşı takvimi, kedinizi hastalıklara karşı korumanın ve sağlıklı kalmasının en önemli yoludur. Hangi yaşta hangi aşıların gerekli olduğunu ve aşıların kedinizin sağlıklı kalmasına nasıl yardımcı olduğunu bilmek ve takip etmek zor olabilir.

Yavru Kedilerin İhtiyaç Duyduğu Aşılar

Aşılar, evcil hayvanınızın bağışıklık sistemini güçlendirecek ve patojene özgü antikorlar geliştirmesine yardımcı olacaktır. Evcil hayvanınız aşılandıktan sonra ileride yakalanacağı virüsü tanıyacak ve bağışıklık sistemi bu hastalıkla savaşmak için hazır olacaktır.

Yavru kedilerin bağışıklık sistemleri kendilerini koruyacak kadar yeterli olmuyor ve aşı takviminin doğru belirlenmesi evcil hayvanınızın ömrünü uzatacaktır.

Yavru kedilerin ihtiyaç duyduğu en önemli aşılar;

• FVRCP Kombine Aşısı: Kedilerde Rinotracheitis, calicivirüs (kedi coronavirüsü) ve panleukopenia dahil birçok ölümcül hastalığın önüne geçilmesinde etkendir. – Daha fazla bilgi

• Kuduz: Tükürük yoluyla evcil hayvanlara bulaşabilen ve beyin iltihabına neden olan kuduz için aşılanma gerekmektedir. – Daha fazla bilgi

• Feline Lösemi (FEIV): Açık alanda dolaşan kediler, damızlık çiftliklerinde kalanlar, kan, tükürük veya diğer vücut sıvılarının değişimi ile kedi lösemisine maruz kalma riskleri daha yüksektir. – Daha fazla bilgi.

• Bordetella: Köpek kulübesi öksürüğü olarak adlandırılan bir köpek kulübesi veya bakımlarda aşılanmamış hayvanlara maruz kalan kedilerde genellikle bordotella aşısı olması gerekmektedir.

Yavru Kedi Aşı Takvimi

Yavru kedilerin aşı takvimi ve uygulama zaman aralıkları;

Yetişkin Kedilerin Aşı Takvimi

1 yaşını tamamlayan her kedi artık yetişkin kedi olarak tanımlanır. Yavruluk döneminde yapılan aşıların tekrarlanması ve kedi bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi için aşılama yapılmaktadır.

Düzenli olarak aşılama yaptırdığınızda veterineriniz ile görüşmeleriniz sonucu temel gereklilikte olmayan aşıları da evcil hayvanınıza yaptırabilirsiniz. Kedilerin yaşam koşulları, genel sağlık durumu ve potansiyel hastalıkları gibi detaylar hangi tür aşı olacaklarına karar verdirebilir.

Kedi Aşı Takvimi

Kedilerin hayatları boyunca vurulması gereken aşılar ve zorunlu olarak aşı takviminde yer alan aşılara aşağıdaki tablodan ulaşabilirsiniz.

16 Haftadan Küçük Yavru Kediler: En erken 8 haftalık olan kedilerde tek doz. 1 yıl sonra da yeniden aşılanma.

16 Haftadan Büyük Yetişkin Kediler: Yıllık tek doz ile güçlendirme aşısı.

Güçlendirici Tavsiyeler: Yılda 1 veya 3 yılda bir gereklidir. Devlet düzenlemeleri ile sıklık oranı farklılık gösterebilir.

16 Haftadan Büyük Yetişkin Kediler: 3-4 hafta arayla 2 doz.

Güçlendirici Tavsiyeler: İlk serinin son dozundan bir yıl sonra, daha sonra her 3 yılda bir doz verilebilir.

16 Haftadan Küçük Yavru Kediler: 6 haftalıktan erken, daha sonra da her 3-4 haftada bir kez aşılama.

16 Haftadan Büyük Yetişkin Kediler: 3-4 hafta arayla 2 doz.

16 Haftadan Küçük Yavru Kediler: 8 haftadan önce, 3-4 hafta arayla.

16 Haftadan Büyük Yetişkin Kediler: 3-4 hafta arayla 2 doz.

Güçlendirici Tavsiyeler: Her yavru kedi yılda 1 kez aşı olmalıdır. Eğer dışarı çıkmıyor ve başka kediler ile görüşmüyorsa daha fazla aşıya gerek yoktur.

16 Haftadan Küçük Yavru Kediler: 4 haftadan önce

16 Haftadan Büyük Yetişkin Kediler: 1 yıl arayla 2 doz

Güçlendirici Tavsiyeler: Yıllık olarak

Kedilerin Aşılama Döneminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Aşılar kedilere belirli bir dönemde yapılması gerekmektedir, bu bağlamda dikkat edilmesi gereken en önemli kısım doğru zamanda doğru aşıların yapılmasıdır.

Veterinerinizin dikkat etmesi gereken önemli unsurlardan biri de, aynı enjektörde farklı aşılar verilmemelidir

Hamilelik döneminde kedilere herhangi bir aşılama yapılmaz. Aşı prospektüsünde özel olarak belirtilmediği sürece hamile kedilere aşı yapılmamaktadır. Bu durum hakkında veterineriniz sizi bilgilendirecektir.